6. Fem una proposta finançament



Il.lustració Daniel Ubach

Després d’haver valorat el resultat de l’enquesta de mercat, han estat decidits els preus del nostre producte i s’ha pogut fer una previsió de les possibles vendes. A partir d’aquest anàlisi, s'ha proposat fer una inversió determinada.

Tanmateix, com que no es disposen de recursos propis, és necessari trobar una via de finançament, és a dir, una forma d’aconseguir-los sense que l’alumnat els haja de desembutxacar. Per aquesta raó, cal redactar una proposta concreta perquè algú ens els proporcione. En aquest cas, l’opció més factible és presentar-la a la Direcció del centre. Per això, cal plantejar el grup quin ha de ser el seu contingut i, en conseqüència, les raons que hauran de fer-se valdre per justificar la conveniència del projecte com les condicions i garanties que seran assumides.

A més a més, donat que es tracta d’un document molt formal, és especialment important que es siga molt acurat amb els requeriments habituals d’aquest tipus d’escrits: estructura - amb un encapçalament, un cos del text i una fórmula d’acomiadament-, tipus de llenguatge, etc. Per a facilitar aquest treball s’inclou una proposta amb els diferents punts que podrien afegir-s’hi.

Estructura de la proposta:

INTRODUCCIÓ: cal que s’explique perquè ens estem posant en contacte amb la Direcció -o amb qui es considere pertinent- i, per tant, exposar breument en què consisteix el projecte.

BENEFICIS EDUCATIUS: cal que es posen de manifest quins són els beneficis educatius que s’extrauran d’aquesta experiència. Aquest punt és especialment important si tenim en compte que els diners es sol·liciten a una institució educativa.

PRINCIPALS CONCLUSIONS DE LA INVESTIGACIÓ DE MERCAT: cal que siga afegida la informació més important de l’enquesta realitzada. És important que es trien els arguments que resulten més afavoridors per a l’objectiu que es pretén: aconseguir una via de finançament externa.

QUANTITAT DE DINERS QUE ES DEMANEN. Cal ficar la quantitat exacta que es sol·licita i en què seran invertits els diners. També cal d’explicar quins són els costos associats i les possibilitats d’obtindre beneficis. Entre d’altres coses, hauria d’afegir-se quin és el marge que obtenim per la venda de cada producte i quants n’hem de vendre per poder tornar els diners que ens presten.

CONDICIONS DEL PRÉSTEC. Cal proposar el termini en què ens comprometem a tornar els diners i garanties per al seu cobrament. També haurem d’explicar que tots els beneficis derivats del projecte, en cas que arribarem a tindre’ls, es dedicaran a realitzar una activitat cultural (anar al cinema, per exemple).

Alguna de les condicions que podrien ser propostes són les següents:

“A més a més, el grup es compromet a:
  • Justificar l’ús dels recursos concedits. Així, en finalitzar el curs, es lliurarà una relació de totes les despeses efectuades com dels documents en què així es prove.
  • Oferir informació mensual sobre quina és la marxa del projecte i, per tant, sobre els resultats econòmics i educatius que se’n deriven.
  • Tornar el cost total de la inversió realitzada abans de la finalització del curs acadèmic. Si els resultats econòmics no permeteren el reintegrament d’aquesta quantitat, es presentarà una memòria en què s’expliquen quins han estat els motius com també els beneficis educatius que se’n hagen derivat. A més d’això, en cas que a judici del centre aquesta informació es considerara insuficient per a justificar el resultat obtingut, el grup es compromet a tornar el 40% del finançament rebut.

En cas que existisquen diferents grups que desenvolupen autònomament aquest projecte, pot ser aprofitada aquesta circumstància per a treballar altres conceptes com els diferents tipus de responsabilitats i, per conseqüència, les garanties per al cobrament d’un deute. Així, es pot plantejar la possibilitat que les diferents classes assumisquen el compromís de fer front a una part de les obligacions contretes per altra en cas que no poguera ser recuperada la inversió efectuada. Això, a més, permet que l’alumnat actue com a un possible inversor i que, per tant, canvie el seu punt de vista a partir d’una mateixa activitat.

Per últim, és important que l’alumnat prenga consciència d’estar obligant-se a través d’aquesta proposta. Per això, pot ser positiu que tot el grup aparega referenciat en el document i que conste la seua signatura com a prova d’aquest compromís personal i col·lectiu. Una fórmula en aquest sentit podria ser l’esmentada seguidament:

“L’alumnat afegit a continuació es compromet amb la signatura d’aquest document a complir totes les condicions previstes com també a fer els treballs necessaris per a contribuir positivament al seu aprenentatge mitjançant la realització del projecte descrit".

Comentaris