2. Definim el producte (i treballem sobre els valors)
Un producte està compost per un conjunt de característiques, una part de les quals són tangibles i d’altres no -és a dir, que es poden tocar o no. Els principals factors que composen un producte, tot i que poden canviar segons la seua naturalesa, són:
- Nucli. En formen part totes les propietats que el fan adequat per a determinades funcions i usos.
- Qualitat. És la forma en què són valorats els diferents elements que composen el nucli del producte i que fan possible la seua comparació amb altres productes similars.
- Preu. Es tracta d’una de les variants que pot tindre una major influència en la definició d’un producte. És important conéixer quines són les condicions en què ha estat produït per poder avaluar convenientment el seu valor de canvi.
- Envasament. Element que servei per a protegir el producte i que, a més, li dóna una aparença comercial. Si la seua naturalesa ho permet, és important que siga reciclable.
- Disseny, forma i grandària.
- Marca, noms i expressions gràfiques. Faciliten la identificació del producte, ha de ser fàcilment recordable i serveix per identificar l’empresa davant de la societat.
- Producte ampliat. Es tracta d’un seguit de valors afegits a la compra i que en bona mesura serveixen per marcar diferències amb altres productes.
- Imatge del producte. Opinió que té el consumidor segons tota la informació que rep sobre el producte.
- Imatge de l’empresa. Consideració que els compradors tenen dels productes i que serveixen per condicionar el seu criteri i actituds respecte d’ells.
A més de tot això, és important que tinguem en compte quin és l’avantatge competitiu o factor diferenciador del producte, és a dir, quina de les seues característiques el diferencien d’altres oferts en el mercat. A partir de totes aquestes consideracions, es pot plantejar una activitat l’objectiu de la qua siga que el grup identifique cadascun dels factors aplicables a un producte. Es poden trobar alguns exemples interessants en els enllaços següents:
Sensemesura |
La Fageda |
- Inversió necessària.
- Marge de benefici, segons el preu considerat i les despeses previstes.
- Temps i coneixements necessaris per a l’elaboració del producte.
- Obligacions legals, en el suposat que pogueren existir. Un exemple prou freqüent són els productes que impliquen la manipulació d’aliments.
- Definició dels possibles compradors del producte.
En últim lloc, és important que l’alumnat aprenga a discriminar el valor de la informació segons la font. Per aquesta raó convé que aquestes estiguen identificades en el treball dins d’un apartat dedicat a la bibliografia de forma que puga ser comprovada la seua procedència, com també ser consultades en cas de necessitat.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada